Most kolejowy na Bugu. Kolejny element trasy Rail Baltica prawie gotowy

Most na Bugu zapewni dwutorowy ruch na trasie kolejowej Warszawa - Białystok
YouTube.com/PKP Polskie Linie Kolejowe SA

Most na Bugu na trasie kolejowej Warszawa – Białystok jest już prawie gotowy do użytku. Nowa konstrukcja wraz z bliźniaczym obiektem zapewnią obustronny przejazd. Dotychczasowa przeprawa znacznie komplikowała transport kolejowy na tym odcinku, gdyż obsługiwała zaledwie jeden tor.

Nowa konstrukcja inżynieryjna na trasie Rail Baltica zostanie niedługo oddana do użytku. Mowa o moście na rzece Bug. Właśnie zakończyła się najważniejsza część prac, czyli nasunięcie pięciu długich na 60 m przęseł łukowych o wysokości 12 m i wadze ponad 300 t każde. Dzięki budowie drugiego mostu możliwy będzie ruch dwutorowy na całej trasie Warszawa – Białystok.

Most na Bugu – rozwój infrastruktury

W ramach inwestycji przebudowano też pobliskie stacje. Pasażerowie mogą liczyć na przebudowane stacje między innymi w Małkini i Sadownej. PKP planuje uruchomić z końcem roku dwutorowy ruch na trasie Małkinia – Czyżew.

Dzięki prowadzonej modernizacji czas podróży ze stolicy na Podlasie wyniesie mniej niż dwie godziny. Koszt przebudowy odcinka to 569 mln zł. Projekt jest współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej.

Przeczytaj również:

  1. Katastrofa w Chinach. Zawalił się przeciążony wiadukt
  2. Warszawa Zachodnia. Otwarto przetarg na przebudowę dworca
  3. Modernizacja kolei dla Portu Gdynia. Podpisano umowę o dofinansowanie
  4. Port Szczecin-Świnoujście. Rozstrzygnięto przetarg na poprawę kolei
  5. Budowa mostu na Dunajcu. Polsko-węgierskie konsorcjum wygrywa przetarg

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *